سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفر به اروپا

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مالاگا و جاذبه های دیدنی آن

مالاگا ( Malaga )

بندر مالاگا در جنوب اسپانیا و مرکز ایالت مالاگا، در کنار دریای مدیترانه و نزدیک به جبل الطارق قرر دارد. این بندر یک مکانی تفریحی و یکی از بنادر مهم تجاری اسپانیاست. شکر، شراب، الیاف کتانی و صنایع شیمیایی از صنایع مهم این شهر هستند.
شهر قدیمی مالاگا را مهاجران فونیشین ( Phoenician ) ایجاد کردند. مهاجران فونیشین گروهی از مردم از کشورهای سواحل شرقی دریای مدیترانه هستند که در اوایل 1100 به اسپانیا آمدند. بعدها این شهر به دست کارتا جینین (Carthaginian ) رومیان و سپس به دست مسلمانان افتاد. شهر مالاگا در زمان حکومت رومیان و مسلمانان به یک پایگاه نظامی قوی و مقتدر تبدیل شد. این شهر در سال 1487 به دست مسیحیان اسپانیایی افتاد و از 1810 تا 1812 تحت کنترل فرانسه بود. جمعیت این شهر در سال 2006 ، 074/074/1 نفر بوده است.

آب و هوای شهر مالاگا

مالاگا آب و هوایی نسبتا گرم دارد. در زمستان حداقل دما به حدود 12 درجه می رسد و حداکثر دما در تابستان از 30 درجه هم بیشتر می شود. رطوبت هوا در تابستان کم است واین امر باعث می شود تحمل کردن گرما راحت تر باشد. دمای مناسب هوا در زمستان و پاییز باعث جلب مسافران زیادی به این شهر می شود. چون چنین هوایی در فصل سرما در کمتر جایی از اروپا پیدا می شود.
متوسط بارندگی سالانه در مالاگا 526 میلیمتر است. بیشترین بارندگی در پاییز و ماه های نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) و کمترین بارندگی در تابستان و ماه های جولای و آگوست (تیر و مرداد) رخ می دهد.

مکان های دیدنی شهر مالاگا

  • کلیسای جامع شهر مالاگا

از بناهای تاریخی این شهر می توان به کلیسای جامع قرن 16 اشاره کرد. کلیساهای جامع در تمامی شهرها از اهمیت بالایی برخوردار هستند اما می توان گفت در مالاگا اهمیت آن بیش از سایر مناطق است. کلیسای جامع مالاگا علاوه بر مکانی مقدس، یک جاذبه گردشگری، مکانی با ارزش ملی و ساختمانی بزرگ در کنار جاده است که شاهد رویدادهای تاریخی مهمی بوده است.

کلیسای جامع مالاگا

ساختمان کلیسای جامع مالاگا را می توان بهترین نمونه از هنر در بناهای مذهبی اسپانیا نامید. همان طور که ذکر شد ساخت بنا در سال 1528 آغاز شد و تا 1782 ادامه داشت اما بخش اصلی نما و برج جنوبی هرگز ساخته نشدند. ساخته نشدن یک برج و داشتن تنها یک برج موجب شد تا بین مردم آن را به نام La Manquita یا بانوی یک دست بشناسند.

  • میدان گاوبازی

میدان گاوبازی شهر نیز جالب توجه گردشگران است. اینجا تنها میدان گاوبازی به سبک معماری آرنوو در جهان به شمار می‌رود. نمایش‌های گاوبازی هر چند بسیار خشن و بی‌رحمانه هستند، اما جزو انکار ناپذیر تاریخ و سنت‌های اسپانیا به حساب می‌آیند. امروزه که این تفریح قدیمی در کاتالونیا ممنوع اعلام شده است، می‌توانید نگاهی به سرتاسر این میدان زیبا و دیدنی بیندازید.

bullring-malaga

 

  • دژ آلکازابا

آلکازابا ( Alcazaba ) یکی از استحکامات نظامی به جا مانده از دوران مسلمانان است. تاریخ ساخت اولیه آن به قرن هشتم میلادی برمی گردد اما بیشتر بنای آن در اواسط قرن 11 ساخته شده است. این دژ بر روی تپه ای در مرکز شهر ساخته شده است. حیاط و ورودی باغ آلکازابا با فواره های زیبا تزئین شده و شکوه خاصی به آن بخشیده است.

alcazaba malaga

برای ورود به این قصر و قلعه باید از دربی به نام Puerta del Cristo به معنای ورودی مسیح وارد بشوید. کنار در ورودی آن بقایای تئاتر رومیان را هم می توان دید که مربوط به قرن دوم است. نخستین باری که مالاگا در جنگ ها پیروز شد در این دژ جشن برپا کردند.